tiistai 4. huhtikuuta 2017

Ole sitten varovainen ja muu opetus

Tieto naiseksi kehittymisestä oli minulle ja muillekin aika outo juttu. Säikähdin suunniltani, kun alushousuihin (ne eivät tosiaankaan olet mitkään pikkarit) ilmaantui verta. Äitikin taisi säikähtää yhtä lailla. Se on sellainen "naisten tauti". Niin se piti selittää voimistelunopettajallekin ja sitten sai jäädä istumaan tunnin ajaksi. Voi miten kärsinkään, aina kun tuo tauti uusiutui 😩. Kuukautissuojat olivat mitä olivat, paksuja töllöjä.

Tyttöjen kesken asiasta ei puhuttu, en minä ainakaan. Aikaa myöten tietenkin kuukautisten oikea selitys selvisi minulle, en tiedä miten. Se jos mikä oli hiljaista tietoa. Olisiko lukion bilsassa ollut tietoa? Tässä asiassa ajat ovat kyllä paremmat nykyisin, Tampaxeista puhumattakaan. 

Sukupuolivalistuksessa käytettiin tikanpoika-menetelmää. Olin yksinhuoltajaäidin ainoa lapsi, enkä ollut ennen aikuisikää nähnyt alastonta miestä. En liioin ollut nähnyt kalsareita enkä partakonetta. 😲. (Kuvittele). Kun sitten löysin poikaystävän, äiti oli syystäkin kauhuissaan. 💑

Poikaystäväni innoitti naapurin irstasta setää suuresti. Hän nautti letkautellessaan rasvaisia vitsejään saaden minut vihaiseksi ja hämmentyneeksi. Aah! Saipa papparainen iloa elämän ehtooseensa!

Tässä kohden rupean piehtaroimaan, en heinissä, vaan itsesäälissä. Miten ankea ja kielteinen kuva seksuaalisuudesta minulle tulikaan! Minusta tuli tosi estynyt, eikä se korjaantunut täysin koskaan. En ole mielelläni alasti muualla kuin saunassa ja suihkussa.

Olen kuitenkin ruvennut harrastamaan uimista viime aikoina, kuntoilun vuoksi. Luin uimisen ihmeitä tekevästä vaikutuksesta aineenvaihduntaan ja tämän vuoksi uskaltauduin. Suu auki olen katsellut, miten luontevasti siellä riisutaan ja peseydytään. On lihavia ja hyvin lihavia naisia. On roikkuvia rintoja ja mahoja. On reheviä reisiä ja runsaita karvastoja. (Puhun nyt vanhoista naisista.) Vähin erin olen itsekin ruvennut tuntemaan, ettei kukaan tuijota minua ( myönnän, että itse kyllä vilkuilen vaivihkaa muita). Siskojen puuttuessa näin aikoinaan tosi vähän muita tyttöjä alastomana, koulussakin välttämättömät vaatteenvaihdot tehtiin niin huomaamatta kuin suinkin. Enkä ole koskaan mennyt naisten saunailtoihin. Valehtelin, etten tykkää saunasta tai että en viitsi poistaa meikkejä.

Sami Sykkö (👍) sanoo kolumneissaan aina, että ajat ovat toki toiset, mutta tule takaisin...Minä sanon tässä aiheessa, että ajat ovat toiset ja onneksi ovat! 🌸🐝









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti